Så här loggar du in

Elever och personal på Malmös skolor kan logga in i Skolbibliotek Malmö för att:

Det går att söka i Skolbibliotek Malmö utan att logga in. Du kan även titta på strömmande media, om din enhet är uppkopplad i Malmö stads nät.

Logga in som elev

Malmö Apps

Användarnamn/lånekortsnummer + Lösenord/pinkod

Användarnamnet är detsamma som ditt användarkonto (t.ex. utbabcdef1). Ditt Lånekortnummer finner du på lånekortets baksida.

Pinkoden består av de fyra sista siffrorna i ditt personnummer.  Om du vill välja ett eget Lösenord kan din skolbibliotekarie hjälpa dig med detta.

Logga in som personal

Malmö Apps

Användarnamn/lånekortsnummer + Lösenord/pinkod

Användarnamnet är detsamma som ditt användarkonto i Exchange, det vill säga det som står framför @ i din e-postadress (t.ex. anna.andersson). Ditt Lånekortnummer finner du på lånekortets baksida.

Din Pinkod består av de fyra sista siffrorna i ditt personnummer.  Om du vill välja ett eget Lösenord kan din skolbibliotekarie hjälpa dig med detta.

Instruktionsfilmer